2012. augusztus 28., kedd

Bologna

Nos Babókáim, ez is megtörtént. Elmentem egészen Bolognáig! Teljesen egyedül, jó mi?:)

Már a workcamp alatt megfogalmazódott bennem, hogy el kéne menni oda, mert mondták a francia lányok, hogy nagyon cukiii. Akkor nem volt kedvem, aztán ünnepnap volt, mikor mentem volna, úgyhogy így esett mostanra az utazás. (Soha ne menjetek hétfőn várost nézni! Nem csak a múzeumok vannak zárva, hanem a templomok is. Hurrá!) Szóval annak rendje és módja szerint kikutyagoltam a vasútállomásra és mivel már annyira otthon érzem magam itt, kicsit késve indultam el itthonról, szóval igencsak csipkednem kellett magam.:) Szépen megvettem a jegyemet, robogtam a megfelelő vágány felé, bedugtam a jegyemet a pecsételő masinába... semmi. "Mi a tök?" - fejjel, dugdostam tovább, de semmi. Egy fickó is taszigatta befelé a papírt, de semmi. Közben megjött a vonat. "Én gyors vagyok, megpróbálom a másik vágány masinájánál is" -szóval rohantam egyet, de hiába. Az sem működött. Csüggetten ültem fel a vonatra és 70 percen keresztül izgultam, hogy jön-e a kaller, közben vagy hatszor bemondták, hogy ha nincs lepecsételve a jegyed, akkor ennyire meg annyira fognak megbüntetni. Kaller nem jött, Sors néni pedig tudhatott valamit. Mivel nincs lepecsételve a jegyem, így még 3 hónapig érvényes. Nem kizárt, hogy visszamegyek még, mivel a legklasszabb helyek nem voltak nyitva, mert hétfő... A legszomorúbb viszont az volt, hogy még a toronyba (Torri degli Asinelli) sem tudtam felmenni, mert felújítják, pedig onnan csodálatos kilátás nyílik Bolognára és az összes TETŐre, amit valakinek nagyon szerettem volna lefényképezni...
A város amúgy nagyon helyes. Tele van árkádokkal meg színekkel meg mindennel. Nyilván vannak kevésbé kellemes helyek is, pl az egyetemi-negyed eléggé lepukkant. Ahogy elnéztem itt sem dúskálnak az egyetemek a pénzben, holott a Bolognai Egyetem elvileg az egyik legrégebbi Európában. Képeket itt találtok. 
Éééés, felavattam az új szerzeményeimet, mivel már csak 30 fok volt, úgy döntöttem, most vagy soha. És imádom az új zöld nadrágomat! Fantasztikus!:)

És az elmaradásomat törlesztendő, íme Prato vasútállomása:
Bolognáé olyan jelentéktelen volt, hogy le sem fotóztam.:)
Mára ennyit. A kevés szöveget remélem, a sok kép kompenzálja (röpke 1,5 óra volt feltölteni őket, szóval tessék megbecsülni!) Legyetek jók, puszi!:)


2 megjegyzés:

  1. Nem eteted Ödönt rendesen? Főzöd a finomságokat, Ödönnek meg nem adsz? Olyan kis sovány szegény, de legalább egy álma teljesült :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szép dolgokat láttál! Örülök. :)

    VálaszTörlés