2012. március 10., szombat

Firenze

Nos, az egész úgy kezdődött, hogy Nőnap alkalmából az összes múzeumba és belépős helyre ingyenes volt a látogatás a lányoknak. Kis is gondolta 2 lányunk, hogy merre fog menni. Mivel nekem az nap este edzésem volt, egyikükhöz sem mertem csatlakozni, mivel meglehetősen hosszú túrázásban gondolkodtak, azonban kár lett volna kihagyni egy ilyen lehetőséget, úgyhogy végül úgy gondoltam, legyen Firenze! Megkérdeztem Thomast, hogy van-e kedve jönni, és láss csodát, volt!:) 

Szóval "reggel" elnyargaltunk a vonatállomásra, felpattantunk egy ZÖLD vonatra (Ödönnel természetesen) és 30 perc múlva, Firenzében találtuk magunkat. (Egy jó tanács azoknak akik meg óhajtanak látogatni: Nem elég megvenni a jegyet a jegypénztárban, azt érvényesíttetni is kell egy sárga kütyüvel, mivel ezek 3 hónapig érvényesek. Ha nem érvényesítteted, a kaller ugyanúgy megbüntet, mintha nem is lenne jegyed.:)) Miután kicsit kóricáltunk, megtaláltuk a Tourist Information-t, szereztünk térképet és irány a Ponte Vecchio!:) Persze, amíg odaértünk sok mindent láttunk, például:

Azt hiszem, ez csak egy "szimpla" épület, de nekem nagyon megtetszett.

Santa Maria Novella

Olyan hívogatóan integetnek ezek a pici ablakok a zsalugátereikkel, hogy nem tudtam ellenállni.


Az Arno a Ponte Vecchioval







A rengeteg csilli-villi ékszer a kirakatokban annyira nem fogott meg (kész szerencse), de azért találtam megörökíteni való dolgokat.:)

Elég kíváncsi jószágok.:)



Nos, a híd után megérkeztünk a Piazza Pittire. A szűk utcák miatt nem sikerült nagyon jó képeket csinálnom, de azért remélem "átjön" a hely hangulata.:) A Piazza Pittit a Pitti Kastély szegélyezi az egyik oldalról, ami mint utánaolvastam a világörökség részét képezi.:) Nos, sajnos én nem csináltam a kastély homlokzatáról képet, csak a parkról, de hála a wikipedia-nak, tudok mutatni.:)

Piazza Pitti
A Pitti Kastély "feneke"
A Kastély szemből
Miután elfogyasztottuk szerény ebédünket a téren, a Boboli Kertet céloztuk meg. A kert gyönyörű, tele szobrokkal és kis padokkal. Igazán hangulatos hely lehet nyáron. A család tájépítészét bizonyára elviszem majd oda.:) Ízelítőül pár kép:





Amúgy a kert telis tele van szörnyekkel, úgyhogy nem árt az óvatosság!



Mit sem sejtve elindultunk a kertben egy emelkedőn fölfelé...


... aztán a következő látvány tárult a szemünk elé:


Természetesen ez az a hely volt, ahol muszáj pózerkedni egy kicsit.:)







Utazásunk végéhez közeledve meglehetősen furcsa dolgot fedeztem fel, bár lehet, hogy ez csak nekem volt furcsa és Olaszországban teljesen szokványos.
A számozást érdemes alaposabban szemrevételezni.
 Végül egy hétköznapi "parkoló".


 Ezzel városnézésünk végére értünk. Ez csak a déli rész volt, úgyhogy lesz még firenzei kiruccanásunk.:) Ám itt Pratoban kis kitérőt kellett tennem hazafelé jövet, és egy általam eddig ismeretlen útvonalat fedeztem fel, szóval búcsúzóul egy kép a sógoromnak.:)


Tegnap este moziztunk a lányokkal, stílszerűen az Under the Tuscan Sun című filmet választottuk. Lányos műremek, de tetszett.:) 

Remélem elégedettek vagytok a képek mennyiségét illetően. Jók legyetek! Puszi!:)


2 megjegyzés:

  1. igen, elégedett vagyok a képekkel, csak szeretném már látni őket élőben is :)

    VálaszTörlés
  2. Óóó, a fotóidnak csak kb. a harmada volt vizsgaanyag és sose akart elvinni a tanár tanulmányi kirándulásra:D Áááá, le akarom járni a lábaim Firenzében! Vigyél el majd mindenhova!:)

    Az utolsó képed két ház egy közös mellvéddel? Mert az emeletek valahogy nem jönnek ki jól.XD (Tudod, az ablak-mániám)

    VálaszTörlés