2012. április 3., kedd

Meglepetés

Tegnap, amikor megérkeztem a lovardába eléggé furcsa hangulat uralkodott. Mindenki telefonált és fel-alá rohangált... aztán megmutatták miért. Egy kis fekete paripa feküdt az egyik boxban a földön. Nem nagyon értettem a helyzetet, mivel az anyja a box falán lévő kis gyűrűhöz volt kikötve, a lehető legmesszebb a kiscsikótól. Első szülése volt az anya-paripának és nem tudta szoptatni a kicsinyét, mivel nagyon kemény volt a melle és fájt neki amikor a pici próbálkozott, így megrúgta és meg is harapta a picit, végül ezért kellett kikötni. A lovaknál nem egészen úgy működik ez a szoptatásos dolog, mint a kismacskáknál, hogy oké, nem baj, akkor majd kap bolti tejet és szőlőcukrot. Az első két napban nagyon speckó teje van az anyának és csak az jó a kiscsikónak, még másik lóé sem. Szóval tényleg életbevágóan fontos volt, hogy valahogy megszoptassák a kiscsikót. Először hívtak egy állatorvost, hogy megnézze a picit és az anyukáját. Elég sokáig volt kint, de végül mindent rendben talált, úgyhogy elkezdődhetett a trükközés, hogy hogyan szoptassák meg a kiscsikót. Próbálták megfejni a mamát, próbálták a kiscsikót a cicihez irányítani, de mindenre ugyanaz volt a reakció: rúgkapálás és nyerítés. Végül úgy döntöttek, hogy "természetes altatást" vetnek be. Nem írom le a részleteket, röviden annyi, hogy ha a ló orrának a puha részét kellőképpen elszorítják, akkor elalszik (idegvégződések és stb miatt). Szóval sokadszori próbálkozásra nagy nehezen sikerült megszoptatni a picit és mindenki megnyugodott, hogy innentől menni fog a dolog (mert a mama cicije már nem feszül annyira, így nem is fáj neki annyira ha a pici szopizni próbál). Remélem tényleg minden rendben van velük.

Anyával, már teli pocakkal.
És van egy másik meglepetés is, bár ez korántsem ilyen kellemes. Pár napja miután felébredtem, észrevettem, hogy van két szúnyogcsípésem. Meglepődtem, mert március utolsó napjait írtuk és otthon ugye nálunk nem nagyon vannak szúnyogok, pláne nem ilyenkor. Aztán másnap találtam megint kb. 8 db új csípést az alkaromon, de gyanús volt, hogy nem lehet ennyire éhes az a pár szem szúnyog. Estére szépen vissza is húzódtak a kis piros dudorok és nem is viszkettek nagyon, úgyhogy nem foglalkoztam vele. Következő reggelre megint újabb foltocskák jelentek meg az alkaromon és aznap már a nyakamon is néhány. Gondoltam, ez tuti nem szúnyog, inkább pók vagy valami ilyesmi és biztosan a párnámban lakik, mert csak azon a kezemen voltak csípések amiket a párna alatt tartok. Éppen ágynemű-áthúzó napom volt, naivan azt gondoltam ez majd megoldja a problémámat. Amúgy találtam két hullát az ágyamban, amolyan hatlábú "jószágot", meg is örültem, hogy megvannak a tettesek, újra nyugodt éjszakáim lesznek. Na persze. Újabb reggel, újabb friss csípések, ezúttal nagyobbak és viszketősebbek (gyanítom az immunrendszeremnek is kezd tele lenni a hócipője a dologgal). Gondoltam, rendben; ha harc hát legyen harc. Fogtam a párnámat és a matracom huzatját, bevágtam a mosógépbe, felnyomtam 60°C-ra, "dögöljetek meg mind!" jelszóval és reménykedve lefeküdtem aludni, mert úgy gondoltam, biztosan a párna okozza a dolgot, merthogy IKEAs és ők imádják összevegyszerezni a cuccokat és hátha mégsem valamilyen rovar a ludas. Jelentem, nem, nem nyert, ma újabb foltocskákkal ébredtem, úgyhogy ma mérgemben likvidáltam a szobámból a matracot és leterítettem 2 polifoamot a helyére. A szobatársnőm említette ugyanis, hogy neki is vannak foltocskái, de csak amikor itt van. Mellékesen megemlítette, hogy ő és én használunk régi matracot, a többieké új és szerinte a matracban lakik a gonosz szellem, úgyhogy ezért döntöttem a száműzés mellett. Még van olyan opció, hogy kimosom a takarómat is, de azt csak azután tudom, miután kiköltözik a szobatársnőm, mivel jelenleg nem tudnék más takarót használni... Drukkoljatok, hogy holnap reggel friss csípésektől mentesen keljek, különben lassan megőrülök. Több tippem ugyanis már tényleg nincs, hogy mi a tök lehet a pontforrás(a)...

3 megjegyzés:

  1. Bolhalányka, nyugalom, aludj térdzoknival a kezeden és kendővel a nyakad körül:) Amúgy a paripa nem lehet anya :p A picipacinak meg jó egészséget és szép pacinevet kívánok :)

    VálaszTörlés
  2. Remélem szép álmod lesz. De biztos, ami biztos, ma postára adtam Neked egy kis Fenistilt is. Mire megérkezik, remélem megszűnik a probléma :)

    VálaszTörlés
  3. Nézz utána a Cimex lectularius leírásainak.

    (Ne vakarózz! ;-))

    VálaszTörlés